Tot ce trebuie sa stii despre cariera in marketingul digital

Tot ce trebuie sa stii despre cariera in marketingul digital

Specialistii in marketing digital sunt din ce in ce mai solicitati in prezent, deoarece multe dintre activitatile noastre dominate anterior de offline au trecut in domeniul online. Specialistii in marketing digital profita la maximum de publicitatea online prin utilizarea tuturor platformelor disponibile pentru a identifica piata tinta, a crea o identitate de marca si a desfasura campanii de marketing online.

De ce sa devii un specialist in marketing digital?

In calitate de marketer, vei lucra in cadrul echipei de marketing a unei companii sau agentii de publicitate. Te poti specializa intr-un anumit domeniu, cum ar fi social media, optimizarea motoarelor de cautare, cautarea platita, informatiile digitale si multe altele.

In esenta, obiectivul tau va fi sa cresti gradul de constientizare a marcii sau a produsului pentru care lucrez si sa ii maresti baza de clienti dedicati. La fel cum ar face un specialist in marketing offline, cu exceptia faptului ca teritoriul tau va fi online si sarcina ta este de a intelege cererile clientilor pe platformele digitale.

Ce face un specialist in marketing digital?

Multi specialisti in marketing digital au anumite competente pentru a-si indeplini responsabilitatile.

In ceea ce priveste cele mai importante competente necesare pentru a fi un specialist in marketing digital, am constatat ca multe CV-uri enumerate 11,7% dintre specialistii in marketing digital au inclus analize, in timp ce 7,6% dintre CV-uri au inclus continut web si 6,6% dintre CV-uri au inclus campanii de e-mail . Competente tehnice precum acestea sunt utile pentru indeplinirea responsabilitatilor critice ale postului.

Cand vine vorba de cautarea unui loc de munca, multi cauta un termen sau o expresie cheie. In schimb, poate fi mai util sa cauti in functie de industrie, deoarece este posibil sa ratezi locuri de munca la care nu te-ai gandit niciodata in industrii despre care nici macar nu credeai ca ofera posturi legate de titlul postului de digital marketer. Dar cu ce sector sa incepi? Majoritatea specialistilor in marketing digital isi gasesc de fapt locuri de munca in sectoarele tehnologiei si comertului cu amanuntul.

Cum sa devii un specialist in marketing digital

Daca vrei sa devii un specialist in marketing digital, unul dintre primele lucruri pe care trebuie sa le iei in considerare este educatia de care ai nevoie. Companiile ii prefera pe cei care au o experienta initiala de cel putin 5 ani in profesii legate de web (in special in dezvoltarea de site-uri si animatie).

S-ar putea sa constati ca experienta in alte locuri de munca te va ajuta sa devii specialist in marketing digital. De fapt, multe locuri de munca de specialist in marketing digital necesita experienta intr-un rol precum un stagiu de marketing. Intre timp, multi specialisti in marketing digital au, de asemenea, experienta profesionala in roluri precum coordonator de marketing sau stagiar.

In ceea ce priveste aptitudinile si calitatile necesare pentru a deveni manager de marketing digital, trebuie sa fii bine versat in marketing si digital. Trebuie sa fii capabil sa analizezi, sa asculti si sa observi, iar cifrele ar trebui sa fie pe lista ta de pasiuni. Trebuie sa fii capabil sa anticipezi, sa inovezi si sa creezi in orice moment. Daca ai capacitatea de a convinge, acesta este un atu major in aceasta profesie, la fel ca gestionarea si conducerea unei echipe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *